Pages

2010/07/11

Cavalli e TV - Horses and TV


La RAI – Radiotelevisione italiana, è una delle più grandi aziende di comunicazione d'Europa, il quinto gruppo televisivo del continente.

Il "Cavallo morente" della foto, è esposto all'ingresso della sede principale dell'azienda,  La statua in bronzo (dal peso di 2,5 tonnellate) è opera dello scultore Francesco Messina e fu collocata nell'attuale sede di viale Mazzini il 5 novembre 1966.

Quello che mi chiedo è il perchè della scelta di un cavallo morente invece di uno al galoppo che avrebbe comuncato valori positivi come energia e impeto...
RAI - Italian Radio and Television, is one of the largest communications companies in Europe and the continent's fifth television group.

The "dying horse" in the photo is exposed at the company headquarters, the bronze statue (weighing 2.5 tonnes) is the work of Francesco Messina and was placed in Viale Mazzini office in November 5, 1966.

And I'm wondering why they choiced a dying horse instead of a gallopping one, that would communicate positive values such as energy and momentum ...

No comments:

Post a Comment

Thanks for visiting my blog!